کد مطلب:313763 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:313

ارادت آیةالله حاج شیخ محمد کوهستانی به حضرت عباس
حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ اسماعیل كوهستانی فرزند آیةالله كوهستانی ارادت پدرشان را به حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام برای نگارنده چنین بیان فرمودند: فقیه وارسته و صاحبدل مازندران، علاقه ی زیادی به حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام داشت و حتی گاهی كه روضه می خواند فقط روضه ی حضرت ابالفضل العباس علیه السلام را می خواند. به گونه ای كه بعضی از افراد مزاح می كردند و می گفتند: آیةالله كوهستانی مثل اینكه فقط روضه ی حضرت اباالفضل العباس علیه السلام را می داند! مرحوم آیةالله كوهستانی می گفت: خدای تعالی یك علی علیه السلام داشت، الحمد لله آن هم امام ما شد. پدرم روز تاسوعا و عاشورا جورابها را از پا درمی آورد و پابرهنه راه می افتاد و در عزاداری شركت می كرد.

نیز می فرمود: روضه ی هفتگی منزل را بعد از من ترك نكنید و در وفیات هم روضه بگیرید و در جشنها چراغانی كنید و تولی و تبری را كاملا رعایت نمایید.

كتاب حاضر در پنج بخش تنظیم شده است:

بخش اول: آشنایی با جد، جده، پدر و مادر قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام.

بخش دوم: فرزندان حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام.

بخش سوم: بیت العباسها و قدمگاهها و نظرگاهها و مؤسسات مذهبی.

بخش چهارم: ناگفته ها درباره ی قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام.

بخش پنجم: كرامات حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام نسبت به شیعیان، اهل سنت، مسیحیان، یهودیان و زردتشتیان، شامل 240 كرامت.

برای حفظ وحدت و یكپارچگی نثر كتاب، مطالب منقول از مآخذ گوناگون (جز آنچه در گیومه قرار دارد) با حفظ كامل معنا و مضمون، تلخیص با ویرایش شده است.

«ان ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله علیه توكلت و الیه أنیب» [1] .

اول ذیقعدة الحرام 1419 هجری قمری مطابق بهمن ماه 1377 شمسی سالروز تولد كریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه علیه السلام

قم - حرم اهل بیت علیهم السلام

علی ربانی خلخالی



[ صفحه 12]




[1] سوره ي هود، آيه ي 88.